سراب

مقدمه: تا حالا فکر کردی که چرا یک سری آدم بی کار وقت و انرژی صرف می کنند تا یک سری آمار و ارقام و اطلاعات مربوط به رتبه بندی در خصوص جایگاه کشورها ارائه بدهند؟ واقعا این ها مریض هستند؟ رتبه کسب و کار، تورم، اشتغال زایی، کارآفرینی و .... چه اهمیتی دارد؟ این شاخص ها را غربی ها درست کرده اند که عاملی در دست شان باشد تا بواسطه آن ما را ضعیف جلوه دهند. آخر فقط ما دراین دنیا وجود داریم و کل دنیا خیره شده به ما و دارد از حسادت می میرد که ما جقدر خوشیم ... دشمن همه ی سوراخ های این عالم را پر کرده.

 

شرح: همیشه از عدم استفاده بهینه از منابع لجم می گیرد، شاید بخندی اما جدا می گویم. حرص می خورم وقتی می بینم، ایول چه می شود کرد، چه می شود ساخت اما در نهایت هیچ اتفاقی نمی افتد. عمر چندانی ندارم اما فکر می کنم خیلی بیش از عمرم زندگی کرده باشم. تلاش و پشتکار خصوصیاتی هستند که همیشه در هر کاری که به آن مشغول شده ام با من بوده اند. ضمنا این را هم باید بگویم که همیشه زیادی امیدوار هستم.

 

ترکیب وحشتناکی است این تلاش و پشتکار و امید، می تواند آدمک خوش خیالی را حسابی سر کار بگذارد و نهایتا غرقش کند. امروز وقتی می بینم نتیجه چند سال کارم که در مقاطعی همگام با دانشگاه و بعد سربازی بوده ، بدان جا رسیده که برندی ساخته ام و در حد کوچکی - که برای پسرکی به سن و سال من بسار زیاد هم هست – اعتباری و سر سوزن احترامی ، به خودم می بالم. اما به جیب هایم و شرایطم که نگاه می کنم چند برابرش به خودم فحش می دهم که به هیچ دردی نمی خوری. چه اهمیتی دارد که در منطقه خیلج فارس به تمام نمایشگاه ها دعوتم می کنند، چه اهمیتی دارد که مخاطبینم به خاطر فعالیت حرفه ای و مداوم از من تشکر می کنند؟ چه اهمیتی دارد که تا بدان جا جلو می روم که ... همه این ها تا وقتی که به مقادیر متانبهی ریال ختم نشود پشیزی نمی ارزد.

 

حالا چرا نتجیه ترکیب آن سه مورد به ریالی ختم نمی شود؟ مگر نه اینکه من خیلی خدا هستم ؟

 

نتیجه: چند نسل از بچه های این سرزمین باید بسوزند؟ چندین میلیون نفر باید با گیوتین عدالت خواهی سوسیالیست های متدین سر از تن شان جدا شود تا منفعل ها راحت زندگی کنند؟ چقدر باید تاوان انحصار دولتی و حکومتی و نبود بسترهای مناسب و زیر ساخت ها را داد؟  ای کاش نتیجه نبود همه این ها و جا خوش کردن در قعر جدول شاخص ها و معیارهای اقتصادی فقط در جیم ما بروز می کرد. از پیچیدگی های روحی و روانی، بیماری های گوناگون، اختلالات شخصیتی، دزدی، قتل، تجاوز، همه و همه مرهون این کلیات به ظاهر کم اهمیت هستند تا بالا رفتن مهاجرت تحصیلی کرده ها و افزایش آمار طلاق و به قدرت رسیدن فلان حزب و گروه ناشناخته و وحشگیری های یک عده نیروی به ظاهر خود سر و ...

 

قایقی باید ساخت، باید انداخت به آب، دور باید شد از این خاک غریب که همیشه همین بوده و بعد از این هم همین خواهد بود...


امید بی مورد = سمی مهلک

نظرات 5 + ارسال نظر
عارف دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ق.ظ http://www.jahannet.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ خوب و با محتوایی داری ... راستی ازت خواستم به وب دعوت کنم
تا کمی سرگرمی و گشت و گذار نتی داشته باشی ... خوشحال میشم به وب ما سر بزنی ..
در ضمن نظر خود را فراموش نکن ... در صورت موافق بودن با تبادل لینک اول ما را نام
"دانلودستان بلاگفا" لینک کن بعد خبر بده تا لینک بشی ... از محصولات سایت هم دیدن کن

عکس های داغ داغ از بازیگران سینما دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ق.ظ http://farsi1family.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
مطلب خوبی بود
منم تازه به روز کردم بیا ببین

من دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:02 ب.ظ http://mysheets.blogfa.com

راست میگین! ۲تا چیزو! یکی سوختن چند نسل از بچه های سرزمینمون رو تو امید های سرابی! و دیگه آزادی توی پاییزو!!!!

من پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:18 ب.ظ http://mysheets.blogfa.com

سلام پاییزت مبارک!

من جمعه 2 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ق.ظ http://mysheets.blogfa.com

منفعل بودن خیلی سخته!!! و نمی تونم بفهمم چطور از تلاش پشیمونید... من خیلی خیلی اول راهم! دلم پر از امیده اما عقل بهم میگه نباید امید داشته باشم همه چیز دست کسای دیگست! اما من به حرف دلم گوش میکنم!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد